torstai 19. huhtikuuta 2012

There's something going on




Happy B-day to me !
Siinä vähän mun synttärilahjasatoa, mitä vihdoin sain kuvailtua! Kuvista puuttuu mm. viinilasisetti ja korkkiruuvi, jotka sain Janinalta, Helenalta, Roosalta ja Saaralta (), Kiroileva siili- toppi ja rahaaaa. Tärkein synttärilahja, eli se ajokortti siitä vielä puuttuu, mutta toivon mukaan senkin ens viikolla jo sais! Tänään kävin ajamassa ja ekaa kertaa alkaa oikeesti tuntua siltä, että se sujuu jo. Se pään kääntely on edelleen vaikeeta, mut täytyy vaan koittaa muistaa sitä käännellä!


Siinä mun Artulle ostama lahja: taskumatti ja oluttölkki! Taskumattiin oli liitetty kaunis runo:

Olen taskumattisi,
pistä povitaskuusi
Pidä sielä aina
enhän paljon paina

Sekoitan sun mielesi,
saan tunnottomaks kielesi
Kun oikein ottaa pattiin,
turvaudu silloin taskumattiin!

Arttu päätti eilen jättää baarireissut väliin, kun se halus olla mun kanssa, niin se meni sit siihen et se veti kalsarikännit tossa meidän olkkarin sohvalla ja mä sain naureskella sille. :'D Join mäkin yhen lonkeron, mut se joi mun antaman synttärioluen lisäks vielä neljä pulloa olutta. Se oli huvittava, kun ei se ite tajunnu olevansa ihan sekasin. (o: Ja tais aamulla olla vähän krapulan poikastakin ilmassa. ;)




Meillä on tässä ollut nyt tällä viikolla seutuviikko meneillään. Oon saanu sielä suoritettua jo hygieniapassin ja alkoholipassin. Huomenna ois vielä luvassa ikärajapassin suorittaminen. Oon ikionnellinen, että pääsin tolle kurssille, koska noista passeista on varmasti hirveesti hyötyä työn haussa, nyt ja tulevaisuudessa. Tänään laitoinkin lisää kesätyöhakemuksia vireille lähinnä kauppoihin ja toivon, että nuo passit pökkää mua edes vähän korkeammalle hakijoitten jonossa!

Töistä puheenollen mulle tuli pari päivää sitten viesti, että mut on kutsuttu työhaastatteluun Himoksen festareiden lipunmyyntiin. Toinen mahdollinen ja mielestäni melko todennäköinenkin työpaikka ois sit aluesiivous samoilla festareilla, mut toivon, että mulla ois saumaa tohon lipunmyyntiin, niin sais tehdä töitä ainakin suojassa mahdollisilta sateilta. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, et se roskien nyppiminen sieltä vetisestä kuralätäköstä vaatteet läpimärkänä ei oo mitään ihannehommaa, mutta se on silti helppoa rahaa ja voittaa mennen tullen kaupungin kahden viikon pestit, joista saa sinä kahtena viikkona sen, mitä Himokselta saa sen yhden viikonlopun aikana. Että jos on vaan sisua lähteä sinne humalaisten sekaan pyörimään, niin suosittelen ehdottomasti hakemaan töitä Himoslomilta.

Tänään oli myös pitkästä aikaa meidän SPR.n nuoriso-osaston kokous Koivutuvalla ja sieltähän tuli taas kasapäin uutta projektia ja juttua mietittäväks! 5.-6.5. meillä on nuorisopromo- koulutus Jyväskylässä ja päästään tyttöjen kanssa viettämään yö Jyväskylässä. Tietysti koulutuskin on varmasti ihan hyödyllinen! (; Sit sain tehtäväkseni "värvätä" oppaita syksyn FinnMetkoon. Hommaan kuuluu siis FinnMetkon asiakkaiden opastus ja auttaminen haluttuun määränpäähän. Kielitaito on plussaa, mutta elekielellä ja kartasta näyttämällä selviää yllättävän pitkälle. Että jos on kiinnostuneita, niin vinkatkaa ja kysykää lisää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti