tiistai 20. syyskuuta 2011

Ranskalaisilta

ANTEEKS, lintsasin TAAS ruotsin kaksoistunnit.. MUT, tällä kertaa mun piti oikeesti lukea psykaa, joten annan sen itelleni anteeks, vaikka kukaan muu ei antaiskaan. Ja oon jopa lukenu sitä, oikeesti! Oon lukenu melkein koko alueen. Jäljellä on enää puoltoista isoa kappaletta, että ni! Oon myös kirjottanu ranskan CV.tä ja työhakemusta. Voin sanoa, että se on syvältä! Niinku osaisin edes suomeks tehä tollasia, sit vielä ranskaks.. :D


Tänään pitäis kuulemma käydä mummulassa, kun sillä on mulle joku punanen kolttu ilmeisesti vanhojen tansseja varten. Mä vähän epäilen tätä..... Ja sit pitäis käydä myös Orivuoressa Olli-papalla, eli tänään on tällänen mummulakiertuepäivä. (o: 

 Eilen pidettiin kotona "ranskalaisilta". Eli paistettiin patonkia ja syötiin sitä Rustique valkohomejuuston kanssa (oon muuten ollu siinä tehtaassa missä tota juustoa valmistetaa!) ja viinirypäleiden kera. Vanhukset joi punaviiniä, mä tyydyin ihan limsaan.... En ite itseasiassa edes tykkää siitä juustosta, mut se oli yllättävän hyvää (tai ainakin menettelevää) sen patongin kanssa. Kauhee Ranskakuume kuitenkin iski taas. Syön pääni jos en ens syksynä lähe sinne.. Oikeesti! Jos muuten haluatte maistaa tota juustoa, niin sitä saa ainakin Jyväskylän Keljon Cittarista. En oo Jämsästä just tota juustoa löytäny, vaikka sille on kuulemma jotain korvikkeita, mut tota on kuitenkin tullu lähinnä iskälle pari kertaa sieltä Jyppäkylästä ostettua. Mutta maistakaa, niin pääsette makumatkalle Ranskan Normandiaan! Kannatan. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti